Den 15. oktober kunngjorde utviklerne bak Battlefield 6 at spillets mest populære modus, Conquest, ville bli endret i en stor grad som potensielt kunne føre til kortere kamper. Denne endringen ble nærmest enstemmig hatet av det online Battlefield-fellesskapet, og nå, bare 48 timer senere, snur EA kursen samtidig som de fortsetter å love justeringer og feilrettinger for det nylig utgitte nettbaserte FPS-spillet.
Battlefield 6 ble lansert forrige uke med enorme salgstall og mange spillere, og er allerede en av de mest suksessrike bidragene i den langvarige milsim-serien. Men, som med alle populære online-spill i dag, har mange spillere brukt nesten hver eneste dag siden lanseringen på å gi tilbakemeldinger, klage eller peke ut problemer som må fikses. Og EA jobber med mye av dette, med feilrettinger for altfor lyse kart, justeringer av bevegelse og mer. Men blant disse mange endringene fanget én spilleres oppmerksomhet på Reddit og sosiale medier uventet. Av en eller annen grunn senket EA og Battlefield Studios antallet billetter for alle kart når man spiller BF6s mest kjente modus, Conquest. Og oh boy, folk ble rasende over denne endringen.
For de som ikke er kjent med Conquest i BF6, handler modusen om å erobre ulike punkter på store kart og holde dem. Jo flere poeng du holder, desto tregere synker antallet billetter. Og hver gang en spiller dør og gjenoppstår, fjernes også en billett fra det laget. Det laget som når 0 først taper. Før 15. oktober hadde hvert kart i BF6 1000 billetter for begge sider. Men deretter ble det justert, med forskjellig, lavere startverdier av billetter avhengig av hvilket kart du spilte på. EA påsto at dette var fordi kampene gikk for lange og tok for lang tid, så ideen var at lavere billetttall skulle føre til flere kamper som ender fordi et lag gikk til 0 og ikke fordi tiden gikk ut.
Dette forsøket gjorde mange online sinte siden det så ut som noe ingen hadde bedt om. Likeledes har mange spillere, inkludert meg selv, spilt i mange dager nå og har aldri sett en kamp ende på grunn av timeren som gikk ut. Andre spillere var også sinte fordi for dem har Battlefields Conquest-modus alltid handlet om lange kamper som går frem og tilbake i mer enn 20 minutter. Som mange påpekte online i tusenvis av meldinger og innlegg, hvis du vil ha kortere kamper, finnes det mange moduser i BF6 som gir den opplevelsen. Å senke antallet billetter føltes til slutt som en løsning på et problem som ikke eksisterte, og EA ser ut til å være enig fordi de allerede har snudd kurset om den kontroversielle endringen.
Den 17. oktober la den offisielle Battlefield-kontoen på Twitter ut at utviklerne hadde «hørt tilbakemeldingen din» og at studioet gikk tilbake endringen.
Vi har hørt tilbakemeldingene om den nylige reduksjonen av Conquest-startbilletter og vil gå tilbake til antallet billetter på alle kart til den opprinnelige lanseringsverdien på 1,000 og 45-minutters runder.
Vennligst merk at på større kart som Mirak Valley og Firestorm kan dette føre til lengre kamper.
— Battlefield Comms (@BattlefieldComm) October 17, 2025
«Vi har hørt tilbakemeldingene om den nylige reduksjonen av Conquest-startbilletter og vil gå tilbake til antallet billetter på alle kart til den opprinnelige lanseringsverdien på 1,000 og 45-minutters runder,» la den offisielle kontoen ut. «Vær oppmerksom på at på større kart som Mirak Valley og Firestorm kan denne endringen føre til lengre kamper. Vi vil fortsette å overvåke tilbakemeldinger fra spillere og spilldata for å sikre at tempoet og den generelle flyten i kampene føles riktig.»
Det er veldig merkelig for meg at EA virker så bekymret for lange kamper i Conquest, ettersom det alltid har vært slik modusen fungerer, noe andre spillere påpekte i kommentarene nedenfor. Jeg tror den beste måten å løse dette problemet på er rett og slett å legge til en «Fast Conquest»-modus som har færre billetter og som handler om å holde kampene korte. Spillere som virkelig foretrekker den versjonen av Conquest kan gå og nyte den, og alle andre kan kjempe seg gjennom 40-minutters kamper som går frem og tilbake.
Faktisk vil jeg gjerne se at EA lager noen offisielle spillelister som inneholder 2 000 billetter i kampene, for noen ganger vil jeg bare bruke en time på å kjempe i Operation Firestorm, vet du? I det minste, for nå er Battlefield 6s mest ikoniske modus tilbake til normalen, og akkurat i tide for noen store XP-endringer som burde gjøre det lettere å låse opp nytt utstyr.