Casino Guru og WinSpirit har avsluttet SmartPlay-kampanjen på sosiale medier, et initiativ fokusert på å øke bevisstheten om ansvarlig spilling og engasjere spillerne i tryggere spilling.
Casino Guru bidro med ekspertise om ansvarlig spilling og spilleratferd, mens WinSpirit utnyttet sin kunnskap om fellesskapet for å lede innsatsen på sosiale medier. Kampanjen viste hvordan operatører og uavhengige myndigheter kan samarbeide for å fremme spillerbeskyttelse.
En undersøkelse som ble gjennomført i begynnelsen av kampanjen avslørte at mens 63 % av WinSpirit-spillerne forsto hovedformålet med ansvarlig spilling, var 46 % usikre på de mer nyanserte detaljene. For å adressere dette ble seks interaktive innlegg publisert, som utdannet spillerne i å identifisere “røde flagg” og “grønne flagg,” avlive vanlige myter og fremme ideen om spill som en form for underholdning i stedet for å være en kilde til fortjeneste.
«Beskyttelse av spillerne er en integrert del av utviklingen av spillindustrien,» sa Šimon Vincze, leder for Bærekraftig og tryggere spilling hos Casino Guru. «Effektiv kommunikasjon vil få en positiv resonans hos spillerne, og proaktive tiltak reduserer ikke bare skade, men gir også kommersielle fordeler for operatørene.»
Kampanjen fremhevet også at strategier må skreddersys til forskjellige spillere. For eksempel fant 56 % av spillerne hos WinSpirit at e-postpåminnelsene var effektive for å støtte tryggere spilling.
Initiativet endte med en selvvurderingsaktivitet, som oppmuntret spillerne til å reflektere over sine vaner og ta informerte beslutninger, i tråd med Casino Gurus misjon om å styrke ansvarlig spilling.