Prediksjonsmarkedoperatøren Kalshi rapporterte 441 millioner dollar i handelsvolum i NFL-sesongens første uke, som understreker rask vekst i sine sportsfokuserte kontrakter, men også trekker gransking av prisfastsettelsen i forhold til tradisjonelle oddsselskaper.
Kalshi-sjefen Tarek Mansour sa at nærmere 200 millioner dollar av det totale beløpet kom inn søndag alene, med den største delen i sportsmarkeder. «NFL-uke 1 er lik et amerikansk valg. Antagelig ingenting,» skrev Mansour på X.
Kalshi har hatt et handelsvolum på 441 millioner dollar siden NFL-kickoffet.
NFL-uken 1 tilsvarer et amerikansk valg.
Antagelig ingenting. pic.twitter.com/l08dshJ2eN— Tarek Mansour (@mansourtarek_) September 8, 2025
Plattformen, som har utvidet seg utover ja/nei-arrangementer til å liste prop-markeder og parlay-markeder, sa at den legger til flere produkter for å møte det en talsperson beskrev som “en økende etterspørsel etter lovlige og regulerte valg.”
Kalshi har lent seg på NFL-merkevarebygging og bilder i nyere markedsføring til tross for angivelig mangel på formell samtykke fra ligaen eller spillernes union.
Analytikere advarer om at handelsvolumtall ikke er ekvivalente med sportsbookens omsetning, som måler faktiske innsatser, siden hvert kjøp og salg teller mot Kalshis toplinje-tall.
Administrerende direktør i DraftKings, Jason Robins, sa at fordelen med prediksjonsmarkeder ligger mer i geografi enn i produkts dybde, mens han talte på Bank of America Gaming & Lodging Conference i forrige uke. «Det er tydelig, i mitt syn, at det vil være utfordrende for det produktet å konkurrere. Men jeg tror der du ikke har noe annet, er det ganske bra,» uttalte han.
Prissammenligninger i uke 1 antydet at Kalshis kontrakter var mindre konkurransedyktige enn hos ledende sportsbook-selskaper. Analytiker Jordan Bender fra Citizens Equity Research sa at pengelinjen og totalinnsatser var 10 % til 25 % dyrere enn DraftKings og 16 % til 23 % dyrere enn FanDuel 5. september. Ved avspark 7. september hadde prisene strammet inn, men var fortsatt omtrent 7 % verre på pengelinjene og 10 % verre på totals-markedene.
«Vi forventer at prisene vil være enda mindre konkurransedyktige sammenlignet med DraftKings og FanDuel, med sikkerhetsstillelsen som markedsmakerne trenger for å handle produktet,» skrev Bender, og la til at Kalshis påståtte cash-out-funksjonalitet også er overvurdert.
«Sammen med dårligere pre-game-prising, UI/UX, og cashout, ser vi ikke på betting exchanges som en konkurransedyktig trussel mot lønnsomheten for eksisterende operatører (DKNG, FLUT, MGM Resorts Caesars Entertainment, PENN Entertainment, Rush Street Interactive) i de lovlige sportsbetting-statene, og man bør ikke forvente reaksjonære kampanjer/markedsføring som følge av dette,» sa han.