God fredag – eller hvilken som helst dag du leser dette. Siden det er slutten av uken, har vi her hos Kotaku samlet noen anbefalinger for hva du bør bruke din hardt opptjente fritid på, spesielt hvis du hopper over Halloween-festlighetene i helgen.
Denne uken har vi en deckbuilding roguelike du kan kaste deg inn i—som ikke er Balatro, et narrativt fokusert spill med Aaron Paul, en reise tilbake til en søvnig slakt-fest av en by i Japan på 1960-tallet, og en fantastisk blanding av vitenskapelig eksperiment og fornøyelsespark som helt sikkert ikke kommer til å gå galt.
Slots & Daggers
Spill det på: PC
Nåværende mål: få diamant + roterende sag + kranier
Mer Balatro-slop har ankommet! Jeg tuller selvfølgelig, litt, mest. Slots & Daggers er et taktisk deckbuilding roguelike hvor du setter sammen en bygging, trekker i en spak og håper på hell. Men som med alle gode spillemaskin-lignende roguelikes, er det faktisk masse strategi og beslutningstaking som ligger bak hver gjennomkjøring. Du aktiverer skjulte bonuser avhengig av kombinasjonene du får, og låser opp flere verktøy, inkludert ulike spilleautomater med unike buffere, jo mer du spiller.
Som en av de mest undervurderte aspektene ved Balatro, er en av tingene som gjør Slots & Daggers til å skille seg ut fra alle de andre RNG-auto-battlerne, hvor pent og engasjerende presentasjonen er. De visuelle effektene, lydene og samspillet mellom hver mekanikk gjør hver trekning tilfredsstillende i seg selv. Det er en del av sjarmen som hjelper til med å maskere den psykologiske manipuleringen som ligger til grunn for spillingen. Vil det holde meg like fastbundet som Balatro? Antakelig ikke. Men etter noen timer får jeg fortsatt lyst til å komme tilbake, og det kommer sannsynligvis til å fortsette til jeg føler at jeg har knekket den større koden. — Ethan Gach
Dispatch
Spill det på: PS5, PC
Nåværende mål: Kom i gang
Det er svært for meg å dra meg vekk fra Pokémon Legends: Z-A akkurat nå, men jeg frykter at hvis jeg ikke får kommet til Dispatch før neste episodene slippes, vil jeg bare hake meg bakover til episodisk eventyrspill ender opp som en uke-lang spilløkt i stedet for noe jeg kan spille litt én kveld her og der i ukene som kommer.
Superhelt-arbeidsplasskomedien er fra AdHoc Studio, et team bestående av flere utviklere fra TellTales glansdager, og som stor fan av den studioets produksjon, er jeg spent på hva de har kokt sammen. Den åtte-episoders serien slipper to episoder hver uke fra nå til 12. november, så ventetiden mellom episoder vil ikke være like smertefull som den var i TellTales dager. Jeg kjenner ikke mye til det, men jeg vet at den har en enorm stemmeskuespillerbesetning, inkludert Aaron Paul, Laura Bailey og Jeffrey Wright, blant mange andre. Jeg kommer tilbake til Lumiose senere. Det er for mange spill som kommer ut nå som krever min oppmerksomhet. — Kenneth Shepard
Silent Hill f
Jeg har tatt en liten pause fra å låse opp alle avslutningene i Silent Hill f sin mange slutninger. Det er så mye annet å spille som er verdt å prøve at det er vanskelig å holde seg til bare ett spill hver helg. Men enten det er min egen iboende trang til å se mer av denne historien eller fordi jeg nettopp så protagonisten Hinako sin japanske stemmeskuespiller ha en hysterisk stream med spillet, føler jeg behov for mer tåke og elendighet.
Les mer: Silent Hill f-skuespiller ser helt forstyrret ut mens han streamer spillet for første gang
Nylig fikk jeg beskjed av et familiemedlem om å unngå en bestemt slutt i Lost in the Fog, spillets tøffeste vanskelighetsgrad. Silent Hill f har en enorm mengde kamp. Og selv om Hinako er et beist som kan slå frykt i hjertet hos selv de tåkelagte monstrene, strekker reaksjonstiden og motet seg bare så langt. Jeg har blitt fortalt at spillets andre slutt, med sin brutale siste boss-kamp, kanskje ikke er verd strevet som den krever i Lost in the Fog.
Men jeg har fortsatt en hel gjennomspilling igjen på denne vanskelighetsgraden, og jeg har en viss idé om hvordan jeg kan unngå den avslutningen for nå. I mellomtiden prøver jeg å måle hvor mye dette spillet vil teste min tålmodighet. Jeg har fått god kontroll på kampene nå, men Lost in the Fog lar deg ikke leke. – Claire Jackson
Jurassic World Evolution 3
Spill det på: Xbox, PS5, PC
Nåværende mål: Unngå de samme feilene som andre har gjort
Jurassic World Evolution 3, det nyeste tilskuddet i Frontier sin dinosaurpark-sim-serie, er endelig her, og jeg har brukt mye tid på det. Dette er enkelt det beste hittil, med så mange kvalitetsforbedringer og smarte endringer i forhold til de to siste spillene.
Og nå i JWE3 kan du lage mannlige dinos og gi reir slik at dyrene naturlig kan avle. Dette betyr baby-dinosaurer! Jeg fikk nylig noen baby Spinosaurs, og de er så søte. Også veldig farlige og omtrent like store som en jeep, men likevel så søte. Jeg kan ikke vente med å bygge en fem-stjerners park, lage et nytt lagre, slette alle gjerdene og la dinos løpe løs. Jeg mener, det må du gjøre. Jeg har matet uheldige turister til sultne raptorer siden Operation Genesis i 2003. – Zack Zwiezen
Og det var våre utvalgte! Hva spiller du?