Sesongen 2025–26 i spansk La Liga startet i august og vil fortsette til mai 2026, og tilbyr det MelBet Partners & Affiliates beskriver som et utvidet vindu for tilknyttede partnere å kjøre kampanjer og fange trafikk.
La Liga tiltrekker seg mer enn 2,8 milliarder seere i over 180 land hvert år, ifølge offisielle tall. Organisasjonen bemerket at dette publikumet ikke bare er stort, men også aktivt, engasjerer seg i sosiale medier, diskuterer dommeravgjørelser, lager innhold, forutsier utfall og satser på kamper.
«Du kan ikke gå glipp av en slik turnering på grunn av publikumet,» ifølge representantene for MelBet Partners & Affiliates. «Saken er at folk venter på at kampene skal starte, ikke bare for å se dem, men også for å plassere innsatser.» Fans er fulle av følelser og spenning, og jobben din er å kanalisere alt dette i riktig retning.»
Lang sesong, varige kampanjer
I motsetning til korte turneringer som varer noen uker, strekker La Liga seg over nesten 10 måneder, noe som skaper muligheter til å teste ulike markedsføringsstrategier og forfine kampanjer over tid. Gruppen sa at tilknyttede partnere kan utnytte videohøydepunkter, publikums reaksjoner og lagenes rivaliseringer for å skape innhold.
«Fra turneringens aller første dager får du en stor database med høydepunkter fra kamper, publikums heiarop og vakre videoklipp fra kampene.» Alt dette kan og bør brukes aktivt i dine fremtidige kreative annonser. Og ikke glem å segmentere publikummet ditt etter deres favorittlag. Dette vil gjøre kampanjene dine enda mer presise, noe som vil føre til lavere kostnader per lead og høyere kvalitet,» sa selskapet.
Affiliate-verktøy og regional tilpasning
MelBet Partners & Affiliates sier at de tilbyr støtte som dekker tekniske og markedsføringsmessige behov. Grensesnitt, språk, valutaer og betalingssystemer er tilpasset regioner som Afrika, Sørøst-Asia, Sør-Amerika samt Midtøsten og Nord-Afrika.
Tilknyttede partnere kan velge mellom CPA, RevShare og Hybrid-inntektsmodeller avhengig av trafikkilden deres. Selskapet tilbyr også kreativt materiell, landingssider, promotivt innhold og analyseverktøy for å hjelpe partnere med å spore brukeranskaffelse og opprettholdelse.
Gruppen sa at spesialkampanjer lanseres rundt store sportsbegivenheter, med La Liga omtalt i årets terminliste. Åpningsrundene i turneringen tiltrekker generelt de høyeste innskuddene og konverteringene, la de til.
Merkevarekraft og markedsstrategi
La Liga sin globale anerkjennelse, bygget på klubber som Real Madrid, Barcelona og Atlético Madrid, bidrar til en vedvarende internasjonal interesse. El Clásico-oppgjøret mellom Real Madrid og Barcelona blir nevnt som et gjentakende trekkplaster som tilknyttede partnere kan utnytte for engasjement.
MelBet Partners & Affiliates bemerket at effektivt arbeid med målgrupper krever lokalisering. La Ligas målgruppe i MENA, CIS og Sørøst-Asia setter pris på lokalisering på sine morsmål. Vær nøye med oversettelsen av alt materiell, tilpass brukeropplevelsen (UX), og utvikle lokale betalingsmetoder,» sa representantene.
De anbefalte også tilknyttede partnere å sikre overholdelse av regionale lover og å fokusere på live- og akkumulatorsatser, noe de sa er fortsatt populært i disse markedene.
Selskapet konkluderte med at starten av en ny sesong gir tilknyttede partnere en mulighet til å fange interessen mens fans utforsker betting-plattformer.