En spiller hos Golden Crown Casino vant €758 262,71 (US$890 992) gjennom Prime Network Jackpot-kampanjen fra iGaming-løsningen leverandøren SOFTSWISS. Kampanjen er utformet for å øke spillerengasjement ved å samle flere merkevarer i én delt premiepool, noe som genererer større jackpoter og øker synligheten til kasinoet.
SOFTSWISS sa at dette mønsteret viser hvordan felles jackpotter kan hjelpe operatører med å opprettholde engasjement og spilleraktivitet. Det vinnende spinnet fant sted på Lady Wolf Moon Megaways-spillet fra BGaming. Prime Network Jackpot-kampanjen startet 3. april 2025, med en startpool på €500 000 (US$587 522). Bidrag fra flere operatører økte potten til €758 262,71 før premien ble tildelt.
Kampanjen lover kasinoer ingen ekstra utbetalingskostnader, siden jackpottvinnene utbetales utelukkende fra den delte premiepoolen, uten noen ekstra finansiell belastning for individuelle kasinoer. Høy spillerretensjon er også en nøkkelfordel, ettersom omtrent 95 % av jackpottvinnene vanligvis reinvesteres som spillerinnskudd, i stedet for å tas ut. Vinnende kasinoer får også ekstra medieeksponering, noe som styrker merkevarebevisstheten.
Angelina Stasiuk, leder for forretningslinjen i SOFTSWISS Jackpot Aggregator, sa: “Med hvert nye Prime Network Jackpot-kampanje ser vi økende spenning blant både spillere og operatører. Felles jackpotter forener merkevarer innenfor et enkelt premieøkosystem, styrker lojaliteten, øker kasinoenes gjenkjennelse og viser det sanne potensialet i kollektive innsats. Hver kampanje viser at samarbeid ikke bare gir rekordstore utbetalinger, men også åpner nye muligheter for vekst i bransjen.”
Ifølge StarCrown Partners, som driver Golden Crown Casino, kunden som vant hadde vært en reaktivert spiller: «For en dag for vår Golden Crown-familie! En spiller har nettopp truffet jackpotten – og det mest spennende er at dette var en reaktivert spiller som kom tilbake gjennom våre oppgraderte omnichannel-kommunikasjons- og retargeting-strategier.»
«Hos StarCrown Partners styres all trafikk for å levere målbar verdi. Denne milepælen beviser styrken i vår tilnærming: Vi har bygget et system der trafikk ikke bare konverterer, den fortsetter å generere langsiktig verdi,” sa Yulia Braun, leder for affiliate-teamet i StarCrown.
Prime Network Jackpot har vært aktiv i to år. Den forrige kampanjen utbetalte €1 368 013, den største premien som er distribuert så langt under den delte modellen. En ny kampanje er allerede lansert, med en startpool på €500 000.
SOFTSWISS beskrev Jackpot Aggregator som kompatibel med enhver iGaming-plattform og utformet med fleksible lanserings- og integrasjonsalternativer. Firmaet planlegger å diskutere produktet med operatører under SBC Lisbon 2025, hvor det vil være til stede ved Stand B160.